2016-03-02 09:44:20

Radionica „Ravnopravnost spolova“

U sklopu 9. Tjedna psihologije u Hrvatskoj koji se održavao od 15. do 21. veljače 2016. godine različitim događanjima i aktivnostima psihologa diljem Lijepe naše u organizaciji Hrvatskog psihološkog društva i Hrvatske psihološke komore, sudjelovali su  i učenici   naše škole zajedno sa svojim školskim psihologinjama Tatjanom Rašić i Larom Buljan u vidu raznih radionica.

Jedna od takvih radionica s temom „Ravnopravnost spolova“ održana je svim učenicima  sedmih razreda. Psihologinje su ukazale učenicima na načelo rodne ravnopravnosti i nediskriminacije, no rodna neravnopravnost je još uvijek vrlo prisutna u društvu pa je vrijedno i važno učenicima ukazivati na  nju.

Na  samom početku Radionice učenici su pogledali kratki film  u kojem su imali priliku vidjeti različita mišljenja učenika i njihovih profesora o neravnopravnosti spolova koja uključuju predrasude o podjeli na „muške“ i „ženske“ poslove, zanimanja i aktivnosti, izgled pa čak i iskazivanje osjećaja. Kroz film su naučili da u društvu postoji neravnonopravnost spolova i da ponekad roditelji ne odgajaju jednako dječake i djevojčice jer se smatra da su neka ponašanja primjerena djevojčicama, a neka dječacima čime se od rođenja stvaraju predrasude. Učenici su odgledani film popratili diskusijom i postavljanjem pitanja psihologinjama koja su rado odgovarale na sva pitanja.

Kroz ovu radionicu učenici su  uočili razliku između spola i roda. Za razliku od spola koji je biološki određen, rod je društveno konstruirana definicija muškarca i žene, odnosno muškosti i ženskosti. Djeca uče svoj rod od rođenja, odnosno uče kako se ponašati da bi bili percipirani od drugih, ali i od sebe, kao muškarci i žene. Tijekom života to je poticano od strane njihovih roditelja, učitelja, vršnjaka, njihove kulture i društva. U mnogim kulturama dječaci su poticani pri aktivnostima za koje se smatra da otkrivaju muške crte, a djevojčice pri aktivnostima koje otkrivaju njihove ženske osobine.

Na kraju su učenici ispunjavali anonimnu anketu koju su poslije komentirali iznošenjem svojih mišljenja. Psihologinje su se zahvalile učenicima  na lijepoj suradnji i poručile im da se nadaju da su shvatili da je rodna ravnopravnost jedna od temeljnih ljudskih prava koja im omogućuje da samostalno odaberu svoj put u životu neovisno o spolu. Ovom, a i drugim radionicama  u sklopu Tjedna psihologije prikazalo se  javnosti kako   psiholozi mogu pomoći pojedincu i njegovoj okolini u poboljšanju kvalitete njihova života.

                                                                                     Ana Nenadić, prof.

 

    


Osnovna škola "Stjepan Radić" Imotski