Pragom tvojim morali smo proći
još maleni, u svijet znanja poći
budiš naše nade, budiš naše želje
Tiho uvijek skrivaš djetinjstva veselje…
ref. Let, let, let naš je cijeli svijet
Najdraža školo, ti si za pet!
Let, let, let, naš je cijeli svijet
imotska školo ti si za pet!
Ti, što nosiš Radićevo ime
Tu si mnoga ljeta, mnoge zime
U tebi su rasli, danas mnogi znani
U tebi su cvali naši Imoćani
ref. Let, let, let...
Ti još uvijek istim žarom sjajiš
Ti još uvijek mnoge tajne tajiš
Svakog dana mudro nešto novo zboriš
Svjetlom znanja svijetliš, svima nam goriš
ref. Let, let, let...
Jona Glibota (učiteljica)
« Srpanj 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
7. sat 13:15 - 14:00
Učenici Osnovne škole "Stjepan Radić", Imotski ostvarili su zapažen uspjeh na testiranju Centra izvrsnosti za identifikaciju potencijalno darovitih učenika u području matematike.
Naša škola uključena je u programe Centra izvrsnosti namijenjene za darovite učenike od samih početaka njihove provedbe. Kao i ranijih godina, proveli smo testiranje učenika 4.-ih razreda centralne i područnih škola u potencijalnoj darovitosti iz matematike. Testiranje su provele učiteljice razredne nastave Jona Glibota i Anita Meter, pedagoginja Marija Blažić, rebabilitatorica Josipa Gudelj i psihologinja Lara Buljan Gudelj.
Učenik Ivan Žužul, 4. a razred postigao je vrlo visoko iznadprosječan rezultat te je pozvan u program Centra izvrsnosti kako bi nastavio razvijati svoje izvrsne vještine i sposobnosti. Čestitamo Ivanu i njegovoj mentorici, Joni Gliboti.
Učenici koji su ostvarili visoko iznadprosječne rezultate i iznadprosječne rezultate u konkurenciji od preko 2500 učenika 4.- ih razreda osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije:
Cvita Mikulić, 4. a razred, mentorica Jona Glibota
Luka Mandarić, 4. a razred, mentorica Jona Glibota
Cvijeta Gudelj, 4. a razred, mentorica Jona Glibota
Marin Žužul, 4. b razred, mentorica Anita Meter
Iva Šarić, 4. a razred, mentorica Jona Glibota
Martina Šimić, 4. razred, PŠ Vinjani Donji, mentorica Sandra Đapić
Mara Živanović, 4. b razred, mentorica Anita Meter
Filip Rebić, 4. b razred, mentorica Anita Meter
Svim učenicima i njihovim mentorima želimo puno uspjeha u daljnjem radu!
Koordinatorica Lara Buljan Gudelj, psihologinja
Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije ove je godine prvi put organizirao Festival izvrsnosti koji se održao 2. lipnja 2022 u amfiteatru antičke Salone. Na festivalu se, među 35 škola koje su provele projekt „Čuvari baštine“ i 12 školskih zadruga, predstavila i naša škola sa svojim projektom „Čuvari baštine - Imotske emocije.“ Voditeljica našeg projekta je psihologinja Lara Buljan Gudelj, a u projekt je bio uključen veliki broj učitelja i djelatnika te 320 učenika. O svim aktivnostima provedenim u projektu napravili smo brošuru koja se može pogledati klikom na naslovnicu.
Naše mjesto izlaganja bilo je iznimno zapaženo te su brojni posjetitelji uživali u predstavljanju našega projekta i brojnih kreativnih uradaka. Projekt su predstavljali naši učenici Bartol Jukić i Ante Mendeš pokazavši vještinu izlaganja i poduzetnički duh. Bili su u pratnji ravnatelja škole te učiteljica i knjižničarke.
*Tekst članka: Marijana Jelinić Pezo
ono što stoji pred Vama, rezultat je školskoga projekta koji se provodio u Osnovnoj školi „Stjepan Radić“, Imotski u školskoj godini 2021./2022., a u sklopu natječaja Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije „Čuvari baštine“. Djelovanje malih „Čuvara baštine“ Imotskog i Imotske krajine te njihovih odraslih pomagača usmjereno je na obogaćivanje i jačanje čitalačke i emocionalne pismenosti njegovanjem i čuvanjem usmene književnosti narodnih predaja i zapisa, zavičajnoga jezika, dijalekta i tradicije. Svrha je projekta prikupljanje priča i legendi nastalih usmenom predajom, njihovih zapisa, kao i lokalnih poslovica i izreka; prepoznavanje emocije koja je u njihovoj srži; objašnjenje emocije riječima i dječjim likovnim ostvarajima te, naposljetku, promocija nematerijalne kulturne baštine Imotskog i Imotske krajine.
U projektu su sudjelovali učenici od prvoga do osmoga razreda te njihovi brojni učitelji. Projektni zadatci bili su prilagođeni i učenicima s teškoćama u razvoju te darovitim učenicima. Učenici su na satovima Hrvatskoga jezika obogatili znanje o usmenoj narodnoj književnosti; razgovarali su sa svojim roditeljima, bakama i djedovima o starim legendama našega kraja; likovno su i literarno kanalizirali neugodne emocije (strah, anksioznost, ljutnju) u ostvarenje nečega pozitivnog i trajnog, čime su obogatili sliku o sebi i poboljšali samopouzdanje. Snimili su videouradak o provedbi projekta; osmislili vlastitu slikovnicu na temu jedne od zapisanih legendi; videosnimkom svoga scenskoga nastupa pokazali i dokazali da „I kamen osjeća“; interaktivnom nas mapom proveli imotskom usmenom baštinom; dodirnuli i osluhnuli osjećaj; zapjevali, ali i zaplakali… Poezijom iz učiteljskoga pera otkrili su da su pjesnici među nama, a osjećaji u svima nama. Njegujući kulturno blago svoga kraja, prepoznavali su svoje i tuđe osjećaje, ali i geste, mimiku te tjelesne senzacije koje prate određene osjećaje. Osvijestili su međudjelovanje misli, osjećaja i ponašanja te učili upravljati svojim emocijama.
U nadi da ćete uživati u prelistavanju ove brošure, kao što smo mi uživali u njenoj izradi, prepuštamo Vas čarobnom svijetu imotskih legendi!
Lara Buljan Gudelj, psihologinja
http://upitnici.hzz.hr/index.
Poštovani učitelji, roditelji i učenici,
pozivamo vas na 15. Tjedan psihologije koji se održava u vremenu od 14. veljače do 20. veljače 2022. godine. Cilj Tjedna psihologije je približiti psihologiju kao struku i psihološke usluge općoj populaciji.
Program psihologa Imotske krajine održat će se uživo 15. veljače i 20. veljače u Maloj dvorani PUO-a, Imotski. Najavljena su 3 predavanja s aktualnim temama te stručna tribina na kojoj će se dati odgovor na pitanja koja su postavili naši sugrađani, a teme su uistinu raznolike.
Kako predavanja pozvanih predavača, ne bi bila rezervirana samo za građane velikih gradova, organizirana su brojna online predavanja. Teme možete vidjeti na sljedećim plakatima.
U svrhu lakše i brže prijave na online predavanja:
U radionici o prekomjernoj uporabi interneta i društvenih mreža djece sudjelovali su roditelji učenika 8. a razreda Osnovne škole "Stjepan Radić", Imotski. Radionicu je održala psihologinja Lara Buljan Gudelj. Roditelji su naučili procijeniti dobre i loše strane interneta te osvijestili nužnost uporabe istoga u moderno doba, ali i pravila o kojima moraju voditi računa. Prikazani su im rezultati istraživanja na državnoj razini (HAKOM, 2018. i 2020.) o rizičnim ponašanjima učenika na internetu, ali i dosadašnji primjeri iz naše škole. Roditelji su naučili prepoznati znakove koji ukazuju da bi dijete moglo biti žrtva vršnjačkog nasilja na internetu ili van njega. Objašnjeno im je što su ponašajne ovisnosti i kako prepoznati potencijalnu ovisnost o internetu. Ukazano im je na negativne učinke ekrana na djecu i adolescente te razlika u utjecaju ne- interktivnih i interaktivnih uređaja. Kao najvažniji dio predavanja ukazano je na roditeljsku odgovornost, ispravne roditeljske postupke i važnost razgovora te prenošenja obiteljskih vrijednosti na djecu.
Učenici 1. b razreda u sklopu izvannastavnih aktivnosti iz Likovne kulture u pratnji učiteljice Dragice Čelan i rehabilitatorice Josipe Gudelj 10. prosinca 2021. sudjelovali su u psihološkoj radionici "Oslikaj osjećaj - osjeti slikom" koju je održala psihologinja Lara Buljan Gudelj u Društvenom centru "Laurentius" u Lovreću.
Ovo je prva u nizu radionica planiranih u sklopu natječaja Centra izvrsnosti Splitsko - dalmatinske županije "Čuvari baštine" s ciljem razvoja emocionalne pismenosti kroz očuvanje kulture baštine usmene narodne predaje Imotske krajine.
Koliko su učenici uživali u radionici, možete vidjeti iz priloženih slika.
"ULAŽEM U SEBE" PSIHOSOCIJALNI TRETMAN MLADIH S PROBLEMIMA KOCKANJA
Znanstvena istraživanja potvrđuju kako kockanje mladih predstavlja rastući oblik rizičnog ponašanja posljednjih dvadesetak godina na području Republike Hrvatske. Pritom je sportsko klađenje najučestalija i najatraktivnija igra na sreću kod mladih. Rezultati prvog nacionalnog i sveobuhvatnog istraživanja kockanja mladih, provedenog na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, pokazuju da se oko 36% mladića, učenika srednjih škola, redovito kladi na sportske rezultate, a preko 20% njih razvilo je neki oblik štetnih psihosocijalnih posljedica povezanih s kockanjem. Navedeno se negativno odražava na aktualno psihosocijalno funkcioniranje koje je povezano s brojnim drugim rizičnim ponašanjima i problemima mentalnog zdravlja te rizično djeluje prema budućem zdravom razvoju. Pritom su posljedice takvog intenziteta da zahtijevaju stručnu psihosocijalnu intervenciju.
Program „Ulažem u sebe“ predstavlja strukturirani psihosocijalni tretmanski program namijenjen mladima koji ekscesivno/prekomjerno kockaju (klade se) te su razvili ili su počeli razvijati štetne psihosocijalne posljedice povezane s aktivnostima kockanja. Najčešće štetne posljedice su:
psihološke i emocionalne: preokupacija igrama na sreću i učestalo razmišljanje o istima, nemir, tjeskoba, učestale promjene raspoloženja, teškoće regulacije emocija i poriva za kockanjem, i dr.
socijalne: narušeni odnosi, sukobi s roditeljima i drugim članovima obitelji, prijateljima te ostalim bliskim osobama, isključivanje iz uobičajenih aktivnosti (primjerice, obiteljska okupljanja, aktivnosti slobodnog vremena, vršnjačka druženja, interesne skupine), i dr.
obrazovne: zanemarivanje školskih i/ili akademskih obveza, neredovito prisustvovanje nastavnom procesu, slabija postignuća, i dr.
financijske: trošenje prevelike količine novca na aktivnosti kockanja/klađenja, dugovi, prodaja osobnih i/ili obiteljskih stvari, posuđivanje novca, uključivanje u druge rizične aktivnosti što može uključivati i imovinska kaznena djela.
Opći cilj Programa je postizanje stabilne apstinencije od kockanja/klađenja te smanjenje širokog spektra negativnih psihosocijalnih posljedica.
Mladi se u Program mogu uključiti samoinicijativno, u dogovoru s roditeljima/skrbnicima ili na temelju dobivene preporuke od strane stručnih službi iz sustava odgoja i obrazovanja (primjerice, srednje škole i učenički domovi), socijalne skrbi (kao što su centri za socijalnu skrb, centri za pružanje usluga u zajednici i obiteljski centri) ili zdravstva.
Za više informacija o Programu, načinu uključivanja i participaciji korisnika obratiti se možete na sljedeće kontakte: T. 01 245 7578 E. sanja.radic.bursac@erf.unizg.hr, lucija.lamesic@erf.unizg.hr
Poštovani roditelji predškolaca,
u skladu s najnovijim uputama Nastavnog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva odgoja i obrazovanja, nastavlja se procedura utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta za upis u prvi razred. Svi roditelji bit će kontaktirani telefonski i dobit će nove termine testiranja!
Predsjednica Stručnog povjerenstva Škole,
Lara Buljan Gudelj, mag. psych.
U istraživanju provedenom u Osnovnoj školi „Stjepan Radić“, Imotski sudjelovalo je 407 učenika od petog do osmog razreda. Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost između doživljaja školske klime i uporabe strategija učenja kod učenika u osnovnoj školi.
Školsku klimu određuju 2 faktora: produktivnost i zadovoljstvo. Produktivnost znači da škola pruža cjelovito, poticajno i produktivno okruženje pogodno za akademski i osobni rast učenika. Produktivnost uključuje razvoj osobnih vještina i razvijanje širokih baza znanja. Zadovoljstvo znači kako škola osigurava ugodno i zadovoljavajuće okruženje u kojem mladi ljudi mogu raditi i učiti. Zadovoljstvo uključuje osjećaj osobne vrijednosti, uživanje u školskim procesima i uspjeh u važnim aktivnostima. Škola se ne može smatrati uspješnom ako nije postigla oba cilja. Ako škola želi biti produktivna i zadovoljavajuća, mora uzeti u obzir osnovne ljudske potrebe svojih učenika: fiziološke potrebe, osjećaj sigurnosti, osjećaj pripadanja i prijateljskih odnosa, osjećaj postignuća i priznanja te potreba maksimiziranja vlastitog potencijala.
Dobivenim rezultatima istraživanja utvrđeno je kako se pozitivna školska klima može predvidjeti na temelju uporabe složenijih strategija učenja te da oni učenici koji bolje uče, koriste i složenije strategije učenja, stoga se može smatrati opravdanim djelovati na pozitivan doživljaj školske klime i na bolji školski uspjeh učenika kroz njihovo poučavanje o tome kako učiti.
(Više informacija u prilogu.)
psihologinja Lara Buljan Gudelj
Poštovani roditelji predškolaca,
kao što ste i obaviješteni putem Internet stranice Škole, sukladno naputcima Splitsko-dalmatinske županije i Ministarstva odgoja i obrazovanja, testiranje djece koje provodi Stručno povjerenstvo Škole, odgađa se do daljnjeg, a o mogućim promjenama bit ćete pravovremeno obaviješteni.
Dakle, pregledi se obavljaju isključivo kod specijalista školske medicine. Za sva dodatna pitanja kontaktirajte nadležni Tim školske medicine (Katica Vučemilović, dr.med., spec. šk. med., Tel.: 021 842 746).
Predsjednica Stručnog povjerenstva Škole,
Lara Buljan Gudelj, mag. psych.
Poštovane kolegice i kolege,
priloženi priručnici za rad s darovitim učenicima jako su korisni u radu tijekom nastave na daljinu, kao i tijekom redovite nastave. Ugodan i plodonosan rad!
Dragi učenici, u prilogu vam ostavljam poveznicu na dva zanimljiva i korisna videa. Neki od vas teško se motiviraju na redovito i aktivno izvršavanje obaveza, a kako ne biste bili nezadovoljni dobivenim ocjenama, krajnji je trenutak da preuzmete odgovornost za svoj rad i postignuća. Želim da na kraju procesa nastave na daljinu budete ponosni na učinjeno. Lijep pozdrav, psihologinja!
O osjećajima i učenju
https://www.youtube.com/watch?v=Lj70_sdDWqE&list=PL9Mz0Kqh3YKoWbGt-DPwmFkDII1aoicLk&index=14
Kako se potaknuti na učenje
https://www.youtube.com/watch?v=f9FzRlkKM_A&list=PL9Mz0Kqh3YKoWbGt-DPwmFkDII1aoicLk&index=15
Dragi učenici,
u prilogu možete pogledati PowerPoint prezentaciju koju je pripremila Ekonomska škola u Imotskom. Pored dosadašnjih smjerova o kojima smo razgovarali tijekom redovite nastave i koje sam vam prikazala u prezentaciji prije mjesec dana (ekonomist, poslovni tajnik, upravni referent) od sljedeće 2020./2021. školske godine uvodi se novi smjer – hotelijersko-turistički komercijalist koji će možda nekima od vas biti zanimljiv pa molim da pogledate prezentaciju.
Za sva pitanja možete me kontaktirati putem virtualnih učionica, a nove informacije o upisima u srednje škole dobit ćete čim budu dostupne.
Lijep pozdrav, psihologinja!
Dragi učenici, s obzirom da su me neki od vas to pitali, u prilogu šaljem broj bodova koji su ostvarili učenici u prošloj generaciji, a koji su se upisali u pojedinu školu u Imotskom (imate minimalan broj bodova koji je učenik ostvario, prosjek i najveći broj bodova). Podatke za sve ostale škole možete provjeriti na ovoj poveznici https://www.upisi.hr/docs/Broj_bodova_potrebnih_za_upis_.pdf
Lijep pozdrav, psihologinja!
Dragi osmaši,
kako se cijeli nastavi proces premjestio u virtualne učionice, tako će se i naša dogovorena radionica o upisima u srednje škole također odvijati virtualno. U prilogu možete pronaći Power Point prezentaciju na ovu temu, a za sva pitanja dostupna sam putem virtualnih učionica.
Lijep pozdrav, psihologinja!
Poštovane učiteljice razredne nastave, poštovani roditelji!
S obzirom na trenutnu izvanrednu situaciju s kojom smo suočeni, pretpostavljam da se mnogi od vas susreću s upitima djece vezanim uz korona virus ili njihov osjećaj straha i nesigurnosti. Stoga prilažem Slikovnicu prilagođenu dječjem uzrastu pomoću koje ćete moći s djecom razgovarati o navedenoj temi ili je iskoristiti za Sat razrednika.
Lijep pozdrav, psihologinja!
Dragi roditelji,
ovaj forum osmišljen je kako bi se još više poboljšala naša zajednička suradnja u njegovanju kvalitetnog, produktivnog i zdravog života vaše djece i naših učenika, olakšao pristup informacijama i omogućila stalna podrška u svakodnevnim pitanjima.
Neke teme bit će preuzete s drugih portala, neke ću napisati upravo za naše učenike i roditelje, a za sve prijedloge i pitanja pošaljite e-mail na lara.buljan@gmail.com
psihologinja Lara Buljan Gudelj
POPIS TEMA | ||
---|---|---|
| ||