Osnovna škola "Stjepan Radić" Imotski

LOGO ŠKOLE

YouTube kanal škole

Školska himna

Pragom tvojim morali smo proći

još maleni, u svijet znanja poći

budiš naše nade, budiš naše želje

Tiho  uvijek skrivaš djetinjstva veselje…

ref. Let, let, let naš je cijeli svijet

Najdraža školo, ti si za pet!

Let, let, let, naš je cijeli svijet

imotska školo ti si za pet!

Ti, što nosiš Radićevo ime

Tu si mnoga ljeta, mnoge zime

U tebi su rasli, danas mnogi znani

U tebi su cvali naši Imoćani

ref. Let, let, let...

Ti još uvijek istim žarom sjajiš

Ti još uvijek mnoge tajne tajiš

Svakog dana mudro nešto novo zboriš

Svjetlom znanja svijetliš, svima nam goriš

ref. Let, let, let...

7. sat   13:15 - 14:00

E-dnevnik

VRIJEME
Ispis statistike od 17. 10. 2013.

Ukupno: 520520
BROŠURE

Školske vijesti
Posjet učenika osmih razreda Vukovaru
Autor: Tereza Barbić, 13. 4. 2017.

U sklopu projekta „Posjet učenika osmih razreda Vukovaru" učenici osmih razreda naše škole bili su na terenskoj nastavi od 6. do 8. travnja 2017. godine. U pratnji učenika bile  su njihove razrednice: Branka Buljan, Ivana Ćosić, Slavica Galić, Mirjana Đuzel koja je zamijenila razrednicu 8. d Tinu Ćurčiju Gugić, Ana Nenadić,  pedagoginje Marija Blažić i Ana Škeva te profesor povijesti Tonći Kelava Vrdoljak. Projekt je pokrenuo Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar u suradnji s  Ministarstvom znanosti obrazovanja i  sporta  te Ministarstvom hrvatskih branitelja koje u potpunosti snosi troškove dvodnevnog boravka svih učenika. Cilj projekta je učenje o vrijednostima Domovinskog rata i važnosti Bitke za Vukovar u obrani Republike Hrvatske.

Ističemo  kako su naši učenici, roditelji i djelatnici Škole, zajedno s ostalima koji su se velikoga srca uključili, prikupili hranu i higijenske potrepštine za humanitarnu akciju koju smo donirali Caritasu u sklopu Župe sv. Josipa Radnika u Borovu naselju – Vukovar. Velik odaziv pokazao je da naša djeca uz pomoć svojih roditelja i učitelja otkrivaju ljepotu dobrote te uče kako biti prijatelj bližnjima u nevolji, oskudici, bolesti, kako prepoznati potrebe ljudi oko sebe, udružiti se i pravodobno i primjereno pomoći.

Terenska nastava započela je 6. travnja na Kolodvoru  odakle smo autobusima Čazmatransa krenuli na put u 8:00 sati. Prije samog puta naša ravnateljica Monika Pavlović Grabovac pozdravila je sve  roditelje, a učenicima i razrednicima  poželjela sretan put, ugodan i dostojanstven boravak u Vukovaru.

Po dolasku u Vukovar u kasnim popodnevnim satima, smjestili smo se u hostel „Dubrovnik“ koji je organizaciji Javne ustanove Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar svečano  otvoren u prostoru bivše vojarne 204. vukovarske brigade. Profesorica tjelesne kulture Mirjana Đuzel uručila je pakete humanitarne akcije  naše škole volonteru Caritasa Župe  sv. Josipa – Vukovar kojeg je s potvrdnicom poslao  župnik fra Vjenceslav Janjić. Uputili su veliku zahvalnost našoj školi u ime Župe.

Tijekom 7. travnja  našeg boravka u Vukovaru posjetili smo  novootvoreni Muzej vučedolske kulture i Gradski muzej Vukovar smješten u dvorcu Eltz. Istog dana učenici su slušali predavanje na temu Domovinski rat i Bitka za Vukovar.

Profesorica hrvatskog jezika  Branka Buljan svečano je uručila predstavnicima Memorijalnog centra Domovinskog rata Vukovar knjigu suvremenog hrvatskog pjesnika Petra Gudelja „Put u Imotu“ i radove učenika s motivima grada Vukovara u znak zahvalnosti Memorijalnom centru na provedbi projekta „Posjet učenika osmih razreda Vukovaru“. Gospođa Buljan pročitala je poruku iz knjige „Put u Imotu“ ravnateljice Monike Pavlović Grabovac izrazivši podršku Projektu i zahvalu njegovim organizatorima:

U znak zahvalnosti Vukovaru – gradu heroju, simbolu Domovinskog rata u čiju su slobodu svoje živote utkali  i sinovi Imotske krajine sa srcem veličine Biokova  i čvrstinom kamena iz kojeg su ponikli. To hrabro srce vodilo ih je put Vukovara, ali neke više nikad nije vratilo put Imote. Ti junaci svojim su djelima svijetili u mračnom vihoru rata, a njihovi nadgrobni spomenici odavno jesu i trebaju biti svjetionici i putokazi novim genaracijama koje  u Vukovar dolaze spoznati istinu o Domovinskom ratu zahvaljujući angažmanu ovog Memorijalnog centra.

U ime učenika i djelatnika Osnovne škole „Stjepan Radić“ Imotski,

Ravnateljica

Monika Pavlović Grabovac, prof.

Darove je u ime Memorijalnog centra primila rukovoditeljica Odjela stručnih poslova Sanja Držaić Medo te je srdačno zahvalila učenicima i djelatnicima OŠ „Stjepan Radić“ Imotski uručivši im na poklon knjigu „Branili smo Domovinu“  Zorana Šanguta i Ivice Radoša.   Rukovoditeljica  je izrazila zadovoljstvo što su učenici i djelatnici naše škole danas ovdje i što imaju priliku posjetiti Vukovar i učiti o vrijednostima Domovinskog rata i Bitke za Vukovar, zaključivši nadom da će im posjet ostati u trajnom i lijepom sjećanju. Radove učenika s motivima Vukovara – Vučedolska golubica i Vodotoranj poslala je učiteljica razredne nastave Jadranka Kavelj. Učenička zadruga naše škole, „Vila Jezeranka“, također je poslala svoje rukotvorine.

Poslije su učenici imali slobodno vrijeme koje su iskoristili za obilazak grada. Na kraju ovog dana učenici su se zabavili u disco klubu gdje su se družili  i plesali zajedno s učenicima ostalih škola.

Sljedeći dan, 8. travnja bio je posvećen obilasku memorijalnih lokacija na širem području grada. Pred Spomen domom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti i spomenikom branitelja poginulog u gradu Vukovaru - Blage Zadre zapalili smo svijeće za sve poginule branitelje. Tu smo molitvom zatražili zaštitu Gospe od Anđela, zaštitnice grada Imotskoga čiju 300. obljetnicu slavimo ove godine, kao i zagovor za spokoj našeg poginulog Imoćanina, junaka obrane grada Vukovara – Velimira Đereka Sokola. U Knjizi dojmova koja se nalazi na samom ulazu u Spomen dom, profesorica Branka Buljan ispisala je riječi sućuti Gradu heroju čiji tekst donosimo u cijelosti:

„U ime učenika 8-ih razreda OŠ „Stjepan Radić“ iz Imotskog poklonit ćemo se svima onima, našim velikim hrvatskim braniteljima koji su položili svoj život na Oltar domovine i na taj način sve nas zadužili.

Vukovare naš, veliki grade, ostat ćeš naš vječni plamen – simbol heroj i simbol junak grad i neka naša trobojnica crven – bijel – plav vječno vijori nad našim glavama i duboko u našim srcima.

Mlade generacije upoznate su s Tvojom veličinom, snagom ljudi i herojstvom.

Hvala Ti, grade, hvala Tvojim herojima na pobjedi dobra nad zlim.

Djelatnici i učenici OŠ „Stjepan Radić“ iz Imotskog.“

Istoga dana posjetili smo  Memorijalno groblje žrtava Domovinskog rata, a pred samim  Spomen domom – Ovčara dočekala nas je legenda Domovinskog rata – Petar Janjić Tromblon koji je svima nama okupljenima iskazao poštovanje i ljubav svojim osobnim ratnim svjedočanstvom. Ganuti njegovim riječima i pojavom (koja je bila „slučajna“ tj. nije bila predviđena u planu samoga puta) kupili smo njegovu knjigu na koju je i on sam ostavio svoju posvetu i potpis. Knjiga nosi naslov „Žedni krvi, gladni izdaje , a sadrži njegovu, mogli bismo reći „ratnu autobiografiju“ i zbirku pjesama. Profesorica Branka Buljan, snagom profesionalnog i ljudskog duha, gospodinu Tromblonu izražajno je pročitala pjesmu iz zbirke pjesama njegove knjige. Suosjećanje i supatnja s čovjekom koji je u ratu „preživio samu smrt i kalvariju“ očitovala se u suzama svih prisutnih. Potaknut tim činom i suzama prisutnih, ovog puta pjesnik – Petar Janjić Tromblon, izrecitirao je okupljenima jednu pjesmu iz zbirke koja tematizira osobnu borbu čovjeka sa patnjom i suzama. U svojim osobnim iskustvima koje su doživjeli u Vukovaru velik broj učenika i kolega izjasnio se da je to bio trenutak koji će dugo nositi u sjećanju i svome srcu.

Tog dana Posjetili smo i Mjesto sjećanja – Vukovarska bolnica '91. te MCDR Vukovar – bivšu vojarnu 204. VU brigade.

U završnom dijelu programa učenici su prisustvovali predavanju, simbolično nazvanom, Škola mira. Na kraju ovog projekta za sve škole je održan Kviz znanja u kojem su naši učenici Dominik Ivan Vidović, 8.c i Leonarda Vučak, 8.d pobijedili Sinjane i osvojili prvo mjesto  u ime naše škole i time završili dojmljiv posjet Vukovaru koji nas je, osim što smo naučili  više o Domovinskom ratu te kulturnoj i povijesnoj  baštini Grada, naučio vrijednostima mira i tolerancije.

Uistinu puni dojmova i s vječnim sjećanjima na Grad heroj, uputili smo se svojim kućama te sretno stigli u kasnim večernjim satima.

Ana Nenadić, prof. i Ana Škeva, prof.